Hem observat que tots els negocis s'inicìen amb una Idea
Idees que surgeixen amb il·lusió, apassionament, efervescència, temors, incomprensions, optimisme i pessimisme, en els indrets i situacions més inesperades
Idees, que són incubades, contrastades, que s'enriqueixen amb d'altres punts de vista,
Idees que han generat prosperitat, aquestes són les “bones idees “ Veure algunes en el mapa
La Idea es Reanimar a tot el poble
amb les persones
promovent una millor actitud davant
la corresponsabilitat
els canvis i la innovació
Seguint un programa sostingut al llarg de , Primavera , Estiu i Tardor
Iniciant I tu per que no ? et reanimes tu i reanimes el teu poble
El Resultat esperat …… participació sinergies, millores i transformacions en les formules de relació entre les persones i organismes que gestionen i administren recursos i territoris
Construint Xarxes per Comunicar més i Compartir més
La comunicació
Compartir
Cooperar
que és treballar en xarxa?
El treball en xarxa és, com el seu nom indica, una forma de treballar –a l'interior de les pròpies organitzacions, així com en les relacions i la cooperació entre elles- que s'ha de basa en els següents principis:
a) Horitzontalitat
La relació entre els col·lectius que treballen en xarxa son “entre iguals”, son relacions que no venen determinades per una jerarquia piramidal. Això no vol dir que totes les parts facin de tot, que les tasques i funcions no estiguin organitzades
b) Sinèrgia, treball en equip
Cada component de la xarxa es veu a si mateix com un nus, com a part d'un entramat molt més ampli. Un principi fonamental és la complementarietat de les parts, això permet multiplicar les capacitats.
c) Autonomia i relació entre les parts
Cada col·lectiu ha de tenir plena autonomia en el desenvolupament de les seves funcions i tasques. El treball en xarxa és una forma de treball molt descentralitzada, amb la major autonomia possible de cada un.
d) Pertinença participativa
El lligam amb la xarxa es sostenta en la participació. En una xarxa no serveix simplement enviar “representants” per què informin. La participació activa ha de ser el nexe d'unió.
e) Compromís
Entès com assumir responsabilitats, solidaritzar-se amb el projecte
f) Objectius comuns
Clars i precisos. Assumits per la totalitat dels col·lectius que hi participen
g) Comunicació
Bi-direccional entre totes les part (multi-direccional)
h) Construcció i gestió col·lectiva de coneixement
El problema no és la manca d'informació (sovint és fins i tot excessiva). El problema és saber triar la important i saber gestionar-la. I tots en saben coses i tots tenim mancances, per tant el procés ha de ser col·lectiu. No hem d'esperar a l'expert que vingui a dir-nos que hem de fer
i) Acció Comuna
El treball és xarxa és comunicació i cooperació per l'acció, per fer coses.
j) Simplicitat i flexibilitat organitzativa
L'organització d ela xarxa no és una finalitat. Ha de ser un mitja al servei dels objectius.
k) Avaluació i aprenentatge
Aprenent de la pròpia experiència (i la d'altres). L'avaluació no és un tràmit, és una eina fonamental per millorar la nostra tasca
Armes de
construcció massiva
Poble jubilat, posat a bellugar-te i bellugar que hi ha un altre guerra
Ser setenton i estar en moviment .... és Re evolucionar-se i re evolucionar el teu entorn Re viure els moments viscuts per aprendre i ensenyar fer coses .... pensar definir dissenyar Compartir Cooperar i Comunicar més i millor Atol On es - ON i @ presentació a invertir en les persones. 24H Qualitat + Comunicació MultiOna de Tarquinos
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada